Thanksgiving

Hej!
Så nu tänkte jag berätta hur en riktig amerikansk thanksgiving firas!
Eftersom att hela familjen för en gång skull var hemma så delade jag rum med Emilie och Vanessa och vi vaknade upp runt 10-11 på morgonen och blev tillsagda att INTE äta någon frukost för Linda hade förberätt en väldans massa mat. 
Dagens mat var turkey (of course), skinka, potatismos, majs, bröd i massa olika former, två olika såser och två olika desärer. Själv tycker jag att maten var god men inte så god som alla snackar om. För alla pratar om hur fantastisk maten är och hur man bara äter och äter på thanksgiving. Men jag tyckte det var som en vanlig lunch:) Med hela familjen samlad. Jag tyckte i alla fall att det var mysigt att ha alla där! Efter det åkte vi hem till Great Grandma och spelade lite spel och myste. 
Nu ska jag berätta för er om en väldigt rolig sak! Dagen efter thanksgiving är vad man kallar "black friday" då alla affärer sänker priserna så mycket att alla blir galna. I år började de däremot tidigt och redan klockan 20.00 på thanksgiving sänkte de priserna, vilket självklart betydde att hela familjen stod utspridda och redo på wallmart med varsin inköpslista klockan 19.45. Vi skulle allt ha ALLT vi kunde få! 
När klockan slog 20.00 rev personalen upp plasten runt produkterna och kriget var igång, människor brottades och knuffades och skrek på varandra för att få det man ville. HAHAHA! Det var en mycker rolig syn! Själv lyckades jag samla ihop alla min julklappar så nu är jag färdig med det:) 
 
Resten av helgen bestod av två biobesök, kortspel, familjetid, sovmorgonar och mys!
 
JAAA JUSTJA! EN SISTA SAK! IDAG FYLLER MIN KÄRA FARFAR 78 ÅR!! 
GRATTIS! SAKNAR DIG!
 
 
ps. tog självklart bilder under helgen, dock så funkar inte min iphoto just nu så ni får snällt vänta på dem!:)

Kommentera här: