Hejsan igen (två gånger på två dagar, ni kommer bli trötta på mig snart!)

Hej! Hur är folket? Själv har det varit en rätt okej dag, bortsätt från att jag råkade försova mig och vaknade 40 minuter efter att skolan började.. haha! Aja det gjorde ju inte så mycket! Fick ju bara sova lite längre! Jag, Michelle, Sam och Sams bror Nathaniel gick till en film på bio som heter 42 (kanske ni har hört om den?). Den handlar i alla fall om en baseball spelare efter andra värds kriget. (sann i historia) Han var i alla fall svart och spelade i de stora lagen. Älskade filmen, men jag fattar inte överhuvudtaget baseball, seriöst det konstigaste sporten jag någonsin har sätt! Men i alla fall så tipsar jag om filmen, och om den går hemma i sverige så gå och se den!! :) Nästa vecka så har jag mina första track meets, kan inte säga att jag är övertaggad... Jag känner mig så dålig på track! HAHA! I alla fall så ska vi till Sioux city så det är ett par timmar här ifrån så kommer säkert hem jätte sent vilket jag inte heller har lust med! Anledningen till att vi måste åka så långt är att vi har typ värsta våren på hur länge som helst här.. Det är nämligen så att vi hade vår för några veckor sen men sen bestämde sig South Dakota för att sommaren är överskattad och hoppade direkt tillbaka till December... -.- varför kunde jag inte hamnat i en lite varmare stat? Det ser i och för sig ut att bli varmare nästa vecka så håll tummarna! Bara så att alla vet hur stor skillnade n är från förra året och det här året så var det vid mars förra året runt 30 grader här, idag låg vi fortfarande runt 0 och igår hade vi en snow day för att det snöade så mycket... yeay lucky me! aja, Nu ska jag berätta om mina senaste månader. Det har inte varit perfekt här, ärligt talat har jag varit rätt deprimerad. Har inte varit jätte lätt i skolan med kompisar och eftersom att jag bor i sådan liten stad så har jag varit rätt ensam och uttråkad hemma. Runt nyår så hände det några grejjer med dem jag hängde med i höstas och de vände totalt ryggen mot mig. Och eftersom att alla här har växt upp med samma personer så är det svårt att komma in i kompis grupper. Så jag har haft det jobbigt. Det har gjort att jag har haft otroligt mycket hemlängtan. Jag menar jag såg alla mina kompisar där hemma sätta ut bilder på facebook och det verkade ha så kul och så låg jag bara hemma varje dag och hade inget att göra. Så jag började fundera på vad jag egentligen gjorde här, jag menar vad är det för mening att sitta i mitt rum och mögla när jag kan vara hemma med kompisar som bryr sig, som står upp för mig, respekterar mig och är lojala mot mig. Så kort och gott hade jag många fundering på att åka hem och avbryta mitt år. Sen åkte jag på min Discovery tour, och när jag var där var allt jätte bra, jag passade in i gruppen och alla förstod hur jag kände och vad jag gick igenom. Jag menar alla där var utbytesstudenter precis som jag, De var i samma sits. Men sen när jag kom hem så kändes det bara förjävligt. Jag isolerade mig nog rätt mycket med.. Men nu är det 40 dagar kvar, och det känns som jag har fått lite fler kompisar så det känns väl inte helt förjäkligt längre, fast jag är nog fortfarande väldigt redo att åka hem. och en sista sak! Jag fick en läxa här om dagen på algebran där vi skulle göra mönster och färglägga!! HAHA Jag kände mig som om jag var tillbaka i 1 klass!!! :) så här blev i alla fall min otroligt svåra matte läxa!
 
 
ja, bilden nedanför beskriver lite hur jag känner mig!
 
 

Kommentera här: