Home sweet home

Under hela mitt utbytesår har jag hört folk säga "du kommer komma hem och upptäcka att ingenting förändrats" eller "tiden kommer gå jätte snabbt" och det är verkligen sant. Jag kom hem nästan en vecka sen och nu känns det knappt som jag har varit borta. Nu när jag träffat alla mina nära och kära igen känns det liksom som om jag alltid varit här. Det är en väldigt underlig känsla för samtidigt vet jag ju att jag har förändrats och mognat som en med människa. (inte bara med mina extre kilon.. hehe) Nej men jag skoja bara, att jag gått upp i vikt var väl att förvänta sig, jag menar jag var ju faktiskt i USA. Maten är väldigt annorlunda där. 
 
Den senaste veckan har varit galen men samtidigt lugn, jag har varit överallt och träfffat kompisar. Det har varit välidgt roligt. Däremot så har det börja sjunka in att jag faktiskt inte bara är här på semester utan att jag är här för att stanna och det är lite jobbigt att tänka att det kommer dröjja ett tag innan jag får träffa min Amerikanska familj och vänner igen. Men sen träffar jag någon av mina andra kompisar, eller ser solen blänka i vattnet i Norrviken, eller går en skogs promenad med min hund och då tänker jag ändå va skönt det är att vara hemma! 
 
Försöker nu att söka till så många jobb som möjligt till i höst, så har nu suttit och skrivit i två stycken jobb ansökan, en till waynes och en annan till Nanny.nu. Hoppas att jag kan få något av dem! 
 
Jag ska försöka att bli bättre på att blogga nu, kanske är det lättar att få in det i schemat nu när jag ör hemma igen på vanligt schema och sånt. Får se.
 
På onsdag åker jag till kanarie öarna med min familj vilket ska bli väldigt kul, även fast jag kan känna att just nu vill jag bara vara hemma i gammla vanliga sollentuna. HAHA! Men det är klart att det är mysigt att åka på semseter. 
 
Ha det bra så länge så hörs vi igen senare!! 

Kommentera här: