Midsommar

Hejsan! Sitter just nu i en soffa i en liten stuga på Sandhamn där vi igår firade midsommar. Vi firade med familje vänner och två andra familjer. Sen hade vi u också Emerson här, som är våra. Kanadensiska syssling eller något sånt. Tror att han är min farfars kusins barnbarn eller något! Så vi visade honom svensk midsommar med allt vad det innebär med midsommarstång, små grodorna, sill och potatis, snapsvisor och allt annat man gör! Trevligt har det varit! Vidgick även på en promenad hela gänget igår och jag hittade faktiskt lite kantareller och det är ju bästa känslan när man gör det! Och det är ju så tidigt på sommaren än så det var roligt! Kantareller är lätt min favorit svamp! Jag menar steker man det med lite smör och lägger på en ny rostad macka, där har vi en riktigt god förrätt! Yummie!

Men det var nog allt för mig för nu, hi hörs väl!

Kommentera här: