Kanada

 
 
 
 
 
Hejsan, bestämde mig (med andra ord: blev tvingad av mina päron) att göra min syster glad (och jag antar alla andra fina läsare) med att uppdatera igen och skriva om mina äventyr uppe i Kanada.
 
På Torsdagen så skjutsade Linda mig in till Sioux falls flygplats, vi sa hej då så var jag på väg! Äntligen! Jag hade verkligen längtat. Resan var tråkig och första flyget en anning skakig. Men jag hade en bok och hittade på flygplatsen lite nyupskuren Ananas som jag kalasade på för att få tiden att gå. När jag kom fram till Torontos flygplats var det till att gå igenom all Security och strunt för att få komma in i landet (okej det kanske inte är strunt men det tar en förbaskat lång tid, i alla fall om man råkar landa samtidigt som ett plan från indinen och ett från något arab land där ingen pratar engelska, HEJ TIMMES LÅNG KÖ....)
I alla fall när det äntligen blev min tur tog jag fram mitt pass och mitt visa så att jag så fort som möjligt kunde komma förbi henne och komma ut från flygplatsen. När vakten tittat färdigt på mina papper frågade hon: Do you have a student card that proves that you are a student?? uuhhmmm nooooooo.... :/ (lite halvt panik, för va menade hon med student card det står ju fullt synligt på mina visa pappren att jag är en UTBYTESTUDENT PÅ ETT STUDERINGS VISA) Hahaha, men det gick bra! Jag kom igenom...
 
Anledingen till att jag åkte till Kanada var att jag har släktingar där, typ min farfars kusiner flyttade dit och har sedan dess spritt ut sig rätt väl där uppe.. :) Eftersom att de bor så långt borta så hade jag aldrig träffat (kanske någon men det kommer jag knappt ihåg) så jag visste inte riktigt hur Melissa, som skulle hämta upp mig såg ut. Men det löste sig för att hon var längre än de flesta som väntade på andra ankommande utanför security. Och eftersom att jag var den enda blonda skandinaviska tjejen där (indier och araber) så kände hon rätt snabbt igen mig såå!!! :) 
 
Den kvällen så gick vi ut i deras stad, vi gick längst en liten gata med små mysiga butiker och styrde sedan fötterna mot en trevlig liten resturang där jag åt någon sorts thai wook. Det här är staden där Ryan Gosling( tror att det var han i alla fall) kommer ifrån så vi gick förbi hans favorit resturang så här kommer en liten bild på det
 
Fredagen började vi med att gå på en skogspromenad med Melissas underbara Grand danois (okey weird french spelling over here) vilket var väldigt mysigt ! Jag har verligen saknat skogen!
 
 
Jaaa, äkta bevis på vad amerikansk mat gör för en.. köttbulle. äckligt. 
 
I alla fall efter det åkte vi in till Niagara fallet, och det var så himla coolt! Jag menar det är så kraftfullt och det tar verkligen andan i från än! I stood, humbled, and stared as tons of water fell over the edge.. så jävla coolt!
 
 
haha, den här bilden skrattade vi åt länge! Vi ville ta en sådan där typsik turist bild med en av naturens underverk i bakrunden ni vet, så blev det den här. Man ser bara en vit vägg i bakrunden, Melissa blundar och ja, haha!
Efter det åkte vi hem till Kathy och Dan och det är hos dem min kära syster kommer bo nästa år. De har 2 barn, hur gulliga som helst! De håller på att bygga ett nytt hus som de hoppas kommer vara färdigt till sommarn och de visade mig och Melissa runt i byggnade och jag tror att det kommer bli ett jätte coolt hus!
tyvärr så var det en massor av lastbilar framför huset när jag var där så bättre bilder en så här blev det inte på det.
 
 rummet med 4 fönstret på över våningen kommer vara Sofias rum tills källaren är färdig :)
 
På lördagen åkte jag in med Melissa äldre syster Ingrid till Toronto och vi åkte upp i the CN tower, vilket typ är det högsta tornet jag har varit uppe i, (inte för att det är så konstigt, det var ju faktiskt det högsta tornet i flera år) det var en väldigt cool utsikt men jag hade önskat att det var sommar så att man kunde se lite grönt här och vart för att allting blev så grått!
 
Uppe i the Cn tower så finns det ett plan där de har ett glas golv, så för att bevisa att höjd rädda lilla mig stod på det golvet så tog jag en bild med mina fötter på glaset :)
 
proof!
 
Den kvällen så hade vi fest hemma hos Melissa och alla kom dit, det var jätte kul att träffa alla som ajg hört om under hela min uppväxt.
På söndagen så turnerade vi runt till folk, kaffe hos någon på morgon, sen brunch hos någon annan och sen middag någon annanstans, ja vi åkte runt lite var som helst! Jag tog foto på huset som min pappa bodde i under hans utbytesår,
 
och körde även förbi skolan som han gick på och som även min syster kommer att gå i!!
 
dom hade en skylt för skolbussarna som typ påminde om Walking dead för er som har sätt den.. hehe!
 
Jaha, resten av resan gick snabbt förbi och jag hade riktigt kul!!! :D
 
Ja, det var allt för mig idag. Man jag har dock en hel del annat som jag vill skriva. Men klockan är halv ett på natten och det är söndag... It´s time for me to face that I actually have to go to school tomorrow... Bummer...
 
Love / Elin

Kommentera här: