Art in my heART

Tänkte bara skriva lite om mina älskade bild lektioner!!!! Håller just nu på med att göra gargoyles (stenfigurer, oftast demoner, som ofta finns på gamla slott och herrgårdar). Jag valde att göra min till en ljushårigare då ljuset kommer att placeras i munhålan. Min gargoyles ögon är öppna hål som gör att när ljuset är tänt kommer det är led ljuset ut den vägen med!:) tyckte att den här uppgiften var jätte kul och intressant! Plus att jag aldrig jobbat med lera på det viset förut så det var lite kul!!

Här kommer en förhandsvisning på hur den ser ut ( den måste torka och stelna så att jag kan sätta färg på den innan den blir färdig!)

Veckans läxa var att göra en teckning med bara linjerna och inga skuggor eller i fyllningar av något slag, så här är även resultatet av det! Hoppas ni mår bra!


Kommentera här: