Art is you being free from all of the worlds heaviness

Vi har precis börjat måla med akvarell färger på min bildkurs i skolan, något som jag tycker är väldigt roligt. Jag tycker om att måla med tjockare färger, det blir inte lika pilligt eftersom att man bara kan fixa till och måla över det man gjorde fel från början. Det är mysigt och på något sätt oövervinnligt. Oövervinnligt är i alla fall ett ord jag skulle vilja att beskriva det. Det går liksom inte riktigt att förstöra eftersom att det bara är att måla över.
Vi började i alla fall med landskapsmålning idag. Jag började med att bara lägga ut en bas, mörka färger vart det ska vara mörka färger och ljusa färger där de ska vara, detaljer kommer komma senare. Kom så här långt idag:
 
kommer att börja att finslipa den nu:) 
 
Love always
// Elin

Kommentera här: