Autumn is a second spring when every leaf is a flower

Ja nu är hösten här. Löven är röda, gula, oranga och gröna. På morgonen när man vaknar kan man nästan skymta frosten på gräset. Med hösten kommer förkylningar och stress, men även glädje och förväntan inför saker som ska hända. 
Snart, om 18 dagar om jag ska vara exakt, beger sig mamma och jag till London för lite mysig shopping och mor-dotter helg tillsammans. Det är så jag börjar mitt efterlängtade höstlov. Det behöver verkligen komma nu! 
Perioden mellan sommarlovet och höstlovet är den längsta, efter det är det inte lika långt mellan loven (förhoppningsvis betyder det att jag inte hinner bli fullt lika stressad). Det känns lite som att nå ett av målgångarna man har under ett skolår.
Apropå skolår tycker jag att det är otroligt tråkigt att gå i tvåan när alla mina kompisar går i trean och snart kommer vara färdiga med den här delen av  deras liv. Tvåan känns som en enda lång transportsträcka, dock är denna sträcka en otroligt oförutsägbar sådan. Det finns alldeles för många toppar och dalar för att man ska kunna hänga med utan att ta skada av stress och press.
 
Skolan idag var jobbig, jag hade feber stora delar av dagen och längtade hem efter lite honungste och en stor tjock filt, men min kalender sade mig att jag har ett stort fysik prov på onsdag och då kan jag ju inte missa en fysik lektion innan, icke sa nicke. Dock så är jag faktiskt ledig imorgon tack vare något så härligt som Z-Dag!! WOHO!! Så då får jag tid att plugga fysik (och dricka massor av mitt tidigare sagt honungste för min lilla hals som förhoppningsvis kanske kan bli bättre till imorgon!! :O ) 
 
Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig, få lite beauty sleep så att jag vaknar upp imorgon bitti och är pigg som en mört och redo för hela veckans utmaningar! 
 
Love Always
// Elin

Kommentarer:

1 Pappa:

Sweetheart!

Kommentera här: