"Life isn´t about waiting for the storm to pass, it´s learning to dance in the rain"

Just nu slår regn dropparna mot min ruta, egentligen borde jag tycka att det är tråkigt eftersom att det betyder att sommaren är över för den här gången. Men jag tycker faktiskt att det är mysigt. Jag gillar att bara rulla in mig i mitt täcke, läsa en bra bok, bara slappna av och höra vinden och hur regnet öser där ute. 

Tänkte berätta lite om min tre dagars helg.Efter skolan på fredagen åkte jag, Clara och Annika in till grönan för att gå på ingen mindre än Oskar Linnros. Woohoo för mig, jag är precis som alla andra stockholmare. känner mig verkligen speciell. Dock tycker jag faktistk att det var väldigt bra, jag menar det var ju faktiskt OSKAR LINNROS! Det kan ju inte bli mycket bättre, (Jo det kan det, men inte fredag den 13 och inte på Grönan)

I lördags gick jag till gymmet med Magnus och det kändes väldigt bra att äntligen komma iväg och träna lite. Det har gått lite för lång tid sen sist tycker jag. Efter det hämtade MAthilda upp mig och vi körde till Täby Galopp där vi blev introducerade till hur det gick till att vara servitris där och fick även hjälpa till att göra iordning lite grejer där till söndagen då vi skulle jobba. När vi kom hem igen vardet bara direkt till nästa ställe, vi skulle nämligen vara servitriser på en 40-års fest för en kvinna i området. Så då hjälpte vi till där och diskade undan och sånt. Jag tror att paret vi hjälpte till tyckte att vi gjorde ett bra jobb samtidigt som det var väldigt roligt måste jag säga. När vi blev färdiga med det, runt 23:00, drog vi hem till Mathilda där Sara mötte upp oss för en mysig tjej kväll.

Dagen efter jobbade vi då på Täby Galopp där årets största lopp ägde rum, och jag sprang fram och tillbaka och samlade in tallrikar och tomma öl-och vinflaskor. Jag jobbade 8 timmar och jag tror inte jag satt ner mer än 2 sekuner under hela dagen. Mina fötter var helt förstörda när jag väl kom hem! Men det kändes skönt att få göra något och att få tjäna in lite pengar eftersom att jag verkligen känner att jag behöver det!
Idag vaknade jag upp tidigt på morgonen (något jag av någon anledning har gjort i flera dagar nu) och det var egentligen planerat att jag skulle åka in och gå på ett Yoga pass men jag kände att jag faktiskt inte orkade det just då så det fick vänta. Däremot åkte jag in och tittade förbi Balders och försökte få tag på min chef men hon var inte där så jag lämnade bara en lapp och åkte hem igen. Efter det kom Sara och Emma över på lite härlig, trditionell z-dags film. Idag blev det The Breakfast Club och halva Pitch perfect. Mycket bra filmer (om inte lite cliché ) om du frågar mig. Pitch perfect är faktiskt en av mina favorit filmer.När de gick så blev det middag och sen vidare till Sats för ett Box-pass (Jag fick någon träning idag!) Som var sjuk jobbigt. Det kändes verkligen som jag skulle dö vilken sekund som helst när jag var färdig. Dock var det väldigt skönt sen efteråt. Det kändes att man arbetat med hela kroppen och inte minst med armarna! Vilket var bra eftersom att jag ska försöka att få bort mitt gäddhäng där! Ska nog försöka gå på det här passet varje vecka. Då ni, kommer det bli riktigt snygga armar till Beach 2014!

Här kommer lite bilder från helgen! 


// Love Elin

 

Kommentera här: