Om allt som pågår i min hjärna

Hejsan hejsan mina stackars läsare, nu ska ni få er något att läsa. Idag började skolan igen, sista året. Det är helt enkelt min sista första dag och ja, jag tror nog inte att någon förstår hur mycket jag längtar tills jag får stå lite på egna ben och själv välja vad jag ska göra med min tid, vart jag ska ta vägen. Senaste tiden har min äventyrsanda dragit mig långt bort i drömmarnas värld, ena dagen drömmer jag om dyra men helt fantastiska världenrunt resor, och dagen efter drömmer jag om att åka och voluntärresa någonstans. Senaste veckorna har jag dock nog varit inställd på en och samma sak, nämligen att åka och jobba några månader i Australien/Nya zeeland. Jag har därför läst runt lite på olika sidor och beställt hem ett par broshyrer som jag ser framemot att hitta i min kära brevlåda utanför grinden här på diskusvägen. Ja, man vet ju aldrig, imorgon kanske jag hittar något annat spännande att göra i denna värld av möjligheter så vi får helt enkelt vänta och se vart livet tar mig! Men en sak är i alla fall helt klart, jag är ta mig satan redo för att gymnasiet är klart nu så att jag kan få uppfylla alla mina drömmar! So please make this year go by in a flash! 
 
Vår skola har i år dragit igång ett projekt där alla elever kommer att få ta ut en varsin Ipad som ska användas som studiemedel. Därför ska jag imorgon ställa mig i en säkerlig lång kö och ta ut denna, jag hoppas verkligen att mina lärare tar vara på denna chans och verkligen använder Ipaden istället för att trycka alla miljarder papper hela tiden. Det skulle vara så bra, inte bara för mig som har svårt att hålla reda på alla pappren men även för miljön som jag tycker är väldigt viktig att vi tar han om! 
Årets schema är helt ok, inte överdrivet slappt men förhoppningsvist inte någon som kommer ta kol på mig innan jag hinner ta studenten! Mina ämnen för i år är:
1. Spanska 4 (fortsättning)
2. Historia 1
3. Biologi 2
4. Geografi
5. Svenska 3
6. Bild 2
7. Fred och konflikt
8. Fotografi
9. Gymnasie arbete (Hållbar utveckling)
 
Nu ska jag nog sova, få mig lite skönhetssömn så att jag kan dra igång detta skolår på riktigt imorgon! Here we go again! 
                              
 
 
 
Love Always 
// Elin
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: