On my list

Jag har tänkt mycket på det här med Bucket lists. På allt man vill göra innan det är dags att gå vidare. På allt jag vill uppleva och se, sånt som jag sen kan komma ihåg med glädje. 
Det där cliché aktiga, att "resa runt jorden", Åka luftballong ( jag menar varför inte, det låter ju fett ballt; men kanske lite kallt?), en sådan där riktigt epic kiss in the rain you see in all the sappy romance movies, eller varför inte the balldrop på new years eve i New York? 
 
Sådana saker man kan tänka tillbaka på när livets höst har kommit, sådant man kan berätta för sina barnbarn; eller varför inte skriva en biografi om det? (tänker mig Bilbo i sagan om ringen ungefär)  
 
Göra något helt och fullständigt galet, så att man skrattar tills man kissar på sig! Eller kanske bara ta en sista minuten resa till någon härlig ostörd strand och bara ligga och sola på stranden hela dagen. Gå på en fin tillställning i stil med Gossip girl, se colosseum i Rom, båtluffa mellan de grekiska öarna, åka på road trip och köra igenom alla USAs stater, gå på den kinesiska muren, vara voluntär i ett u-land och få hjälpa till med det jag kan, sälja en målning, se eiffeltornet, pyramiderna, festa i Las Vegas, träffa en främling på ett kafé, hjälpa en tant över vägen, adoptera en haj (visste ni att man kunde göra det?), äta pasta i Italien (man kan väl drömma även fast man är gluten intolerant?). Åka till Venedig, se en stjärna falla, gifta mig på en strand, skaffa barn, få en en bra karriär, ha ett yoga pass på en bergstopp, göra något omöjligt, uppleva ett mirakel. 
 
Ja det finns tusentals möjligheter, tusentals saker att uppleva och se. Tusentals olika vägar att ta, jag måste bara  välja rätt. 
 
 
 
Love Always!
//Elin

Kommentera här: