Sitter och leker att jag kan spanska

Sitter just nu på spanska lektionen och ska skriva en två sidig uppsatts på spanska. Jupp, du läste rätt, TVÅ sidor. Skolverket är elakt. Hittils har jag skrivit: Hola, vilket är ungefär all spanska jag kan. Det här ska bli intressant! Google translate kommer bli min allra bäst vän! Utöver det lyssnar jag på "masters of war" med Ed Sheeran, drömmer mig bort till soliga sommardagar och funderar på om jag inte kan springa ut ur klassrummet när läraren inte ser. Ska jag chansa? 
 
Idag ska min farmor opereras, det är en stor och otäck operation så tänker lite extra på henne idag. Hoppas att allting går så bra som det bara kan. 
 
Nu hade jag inte en jätte bra bild, så det får bli en något suddig bild på käre farmor! 
 
Love Always
// Elin
 
 

Kommentera här: