Sluta titta när du ändå inte ser

Har ni tänkt på att man ibland letar så mycket efter något att man inte längre ser det när det väl ligger framför näsan? Ni föreställer er en situation så ofta att när den väl slår in så blir ni besvikna för det var inte riktigt så ni såg framför er. Ibland känner jag att jag tittat för mycket på helheten av saker och ting och glömmer bort att njuta av detaljerna. De där små mirakelerna som bygger upp vardagen. Därför har jag bestämt mig för att sluta titta där jag ändå inget ser, istället ska jag njuta av varje värdefull sekund som jag har, leva varje dag till de yttersta och göra allt jag kan för att säkerhetställa att när jag väl är färdig kan jag titta tillbaka och finna att jag inte har några what ifs hängande på axlarna. 
Love Always
// Elin 

Kommentera här: